Vine vara bine-mi pare! A venit deja vara si am gasit in piata multe fructe de sezon: visine, caise, cirese. Am facut cura cu cirese si visine, consumandu-le in stare naturala, dar am zis ca nu am mai facut de mult timp ceva dulce, iar o prajitura cu visine este foarte bine venita. Si a fost, s-a mancat intr-o zi :).

Ingrediente:

    • 3 oua
    • doua cani de faina
    • o cana si jumatate de zahar
    • o jumatate de cana de apa
    • o jumatate de cana de ulei
    • 50g unt topit
    • coaja de lamaie
    • 500 g visine
    • 3-4 caise (optional)
    • 2-3 linguri smantana (optional)

 

Mai intai am spalat bine visinele proaspete, din piata, le-am rupt coditele si am scos samburii. Apoi am trecut la prepararea aluatului. Am pus intr-un bol cele 3 oua, zaharul, apa, uleiul si am batut cu mixerul apoi am adaugat si faina, untul topit si coaja de lamaie. Am amestecat bine cu mixerul pana cand compozitia s-a omogenizat apoi am turnat o buna parte din coca (3/4), intr-o tava unsa cu unt. Se pune tava la cuptorul incins pentru 20 de minute pentru ca blatul sa fie copt pe jumatate. In aluatul ramas, am adaugat 2-3 linguri de smantana de casa (din piata, de la laptari) si am mai pus o jumatate de cana de zahar. Bineinteles, smantana si zaharul sunt optionale, eu am vrut o prajitura mai buna, in care sa se simnta gustul de unt si smantana. Dupa 20 de minute, se scoate tava de la cuptor, se presara caisele taiate cubulete si visinele iar peste fructe se pune coca ramasa astfel incat sa acopere fructele. Se mai tine 20 de minute la cuptor. Se incearca cu o scobitoare daca prajitura este coapta, trebuie sa fie aurie pe deasupra. Se lasa la racit. Se poate servi presarata cu zahar pudra, cu smantana sau chiar simpla.

DSC_0005.JPG

