Fiind cald afara, caut sa mananc cat mai usor, de peferat multe legume crude si fructe de sezon. Imi plac foarte mult rosiile. Suntem norocosi, deoarece spre deosebire de alte tari, unde aproape ca nu poti gasi o rosie cu gust, pietele noastre sunt pline de rosii suculente si aromate. Am preparat asadar supa crema de rosii, consistenta si delicioasa.

Ingrediente:

  • 2 kg rosii
  • 1 kg cartofi
  • 1 dovlecel
  • 1 ardei gras
  • 2-3 cepe
  • 2-3 morcovi
  • 1 pastarnac (optional)
  • unt
  • 4-5 catei de usturoi

Supa crema de rosii se prepara foarte rapid si pentru ca este pasata cu blenderul, legumele pot sa fie tocate mai mare si neuniform. Asadar am tocat ceapa (in 4) si morcovul si le-am pus la calit in putin unt. Apoi am adaugat cartofii taiati bucati si doua rosii si am lasat cam 5-10 minute pe foc, pana cand cartofii se inmoaie putin.

Intre timp, se spala restul de rosii si se toaca in 4. Se taie si dovlecelul si ardeiul gras si se adauga toate in oala, peste restul de legume deja calite putin. Se amesteca si se lasa la foc, rosile vor incepe sa lase zeama. Se completeaza cu apa si se mai lasa pe foc aproximativ 30 de minute. Se opreste focul si se lasa cam 10 minute sa se raceasca, apoi se foloseste un blender pentru a pasa legumele. Se curata cateii de usturoi, se piseaza si se adauga in supa. Se mai trece o  data cu blenderul prin supa apoi este gata. Se serveste calda, cu putin busuioc sau cu smantana, crutoane etc, in functie de preferinte.

