Nu am facut niciodata pana acum ciorba de vacuta, dar  ultimul timp am consumat doar legume si fructe asa ca trebuie sa ii dau organismului si niste proteine. Ciorba de vacuta este hranitoare, gustosa si foarte usor de preparat. Toate ingredientele se pot procura pe vremea aceasta din piata la preturi accesibile pentru toata lumea, doar timp si chef de gatit sa avem.

Ingrediente:

  • 500-600 g carne de vitel/vita
  • 2 cepe
  • 2 morcovi
  • 4-5 cartofi
  • 2 rosii
  • 1 ardei gras
  • fasole verde
  • telina
  • pastranac
  • condimente
  • doua linguri de pasa de rosii
  • doua-trei linguri de otet
  • patrunjel, leustean

Mai intai am spalat bucata de carne si am pus-o la fiert. Intre timp se pregatesc legumele. Se curata fasolea verede si se rup pastaile in bucati potrivite. Eu am oparit fasolea verde in prealabil in apa cu sare dar nu este obligatoriu, am facut acest lucru deoarece am avut mai multa fasole si am congelat o parte din ea. Restul legumelor: rosii, ceapa, morcovi, cartofi, telina, pastarnac se spala, se curata si se toaca cubulete. Se pot folosi orice legume, ce are ficare prin casa. Se tine carnea la fiert aproximativ 30 de minute pana cand se poate infige cutitul in ea dar totusi inca nu este frageda. Se adauga legumele apoi, mai intai cele care necesita timp de gatire mai mare: telina, pastarnacul, morcovul, ceapa si se lasa 10 minute la fiert. Urmeaza sa se adauge fasolea verde, cartofii, ardeiul gras, rosiile si se mai tin la foc pana cand carnea este fiarta si frageda dar nu sfaramicioasa (aproximativ 30 de minute). Se adauga si sare, piper, doua-trei linguri de otet, dupa gust si pasta de rosii, pentru culoare mai mult.

Se scote carnea din oala si se aseaza la racit pe un tocator. Daca legumele sunt deja fierte, se poate lua oala de pe foc pana cand se adauga carnea. Dupa ce s-a racit suficient, carnea se toaca cubulete iar apoi se adauga in oala cu ciorba si se mai da un clocot. Se adauga verdeata si se serveste ciorba, simpla sau cu smantana.

