Ghiveciul de legume este un preparat care imi aminteste de copilarie fiind nelipsit de pe masa in timpul vacantei de vara.

Ingrediente:

  • 2-3 cepe
  • 2-3 morcovi
  • 3 rosii
  • 4-5 cartofi
  • 500 g fasole verde
  • doua vinete
  • un dovlecel
  • 4-5 catei de usturoi
  • verdeata (marar, leustean, patrunjel)
  • condimente

Se taie ceapa cubulete si morcovii rondele si se pun la calit in putin ulei sau in unt. Eu am folosit ulei de palmier, deoarece are rezistenta mai mare la temperaturi inalte. Dupa ce se caleste putin ceapa, se adauga si rosiile si se lasa la inabusit pentru a-si lasa apa. Se adauga condimente dupa gust: sare, piper, foi de dafin, ardei iute, etc.

Se toaca si restul legumelor tot cubulete si se adauga pe rand in oala. Mai intai se pun cartofii impreuna cu un pahar de apa si se lasa aproximativ 10 minute la inabusit. Urmeaza vinetele, se adauga pe rand, cate o mana, pana au loc toate in oala.

Urmatorul pas este sa adaugam fasolea, pe care eu am oparit-o in prealabil. Intr-o oala am pus apa la fiert iar cand a dat in clocot am adaugat sare si fasolea verde. S-a fiert 3-5 minute apoi s-a trecut sub jet de apa rece. Am oparit fasolea pentru  nu ramane taioasa, se poate folosi si cruda dar fierbem mai mult ghiveciul si o adaugam eventual inainte sa punem cartofii. Se mai tine pe foc 20-25 de minute pana cand toate legumele sunt fierte. Se curata cateii de usturoi, se piseaza si se dauga in mancare. Cand se receste putin, se adauga si verdeata sau se adauga direct atunci cand ghiveciul este consumat, pentru a-si pastra din valorile nutritive.

